ERVARING, een dagje London

Mochten jullie me volgen op sociale media dat heb je vat opgemerkt dat ik wat minder actief was de afgelopen dagen, en dat klopt ook helemaal. Ik liep namelijk in het bruisende London rond! Wat ik heb gedaan, en wat ik ervan vond lees je vandaag!

Voor de verjaardag van Anouk, had ik op vakantieveilingen 2 tickets voor een dagreis naar London gewonnen. We zouden heen met de bus, boot en in London ongeveer 9 uur vrije tijd hebben.

Op de heen weg, toen we nog energie hadden en aan foto’s dachten!

Beginnen bij het begin,

Vrijdag avond om 21:55 uur stapten wij op de bus, athans dat was de planning de bus was ietsjes later maar die tijd hebben we later netjes ingehaald. Bij het instappen had degene die voor mij zat haar stoel al naar achter gezet, en dat is ook de hele tijd zo gebleven. Dit was wel behoorlijk verveld wat er zat maar een krappe 20 cm tussen mijn neus en haar stoel. Uiteindelijk ben ik zelf ook naar achter gegaan om onderweg wat de dommelen.

De eerste stop was bij een benzine pomp en ik was best wel blij dat ik na 2,5 uur even de benen kon strekken, hier kochten we een bifi worstje en maakte we even gebruik van het toilet. Na nog zo’n 2,5 uur kwamen we aan op de haven, hier hadden we vrij veel haast omdat de boot bijna zou vertrekken en wij nog door de douane heen moesten. Hier was ik het in en uit de bus wel weer behoorlijk zat! Maar op de boot moesten we er nogmaals uit.

De tijd op de boot zullen we maar even overslaan wat op hangen en lopen na is er niet veel gebeurt. Maar we waren wel eindelijk in Engeland, dit was om ongeveer 06:00 (Engelse tijd). Twee uurtjes later stonden we dan ook in London op de opstapplaats te bedenken wat we konden doen om 08:00 uur! Maar we hadden ook gehoord dat we 3 uur langer vrije tijd hadden in London.

Op de boot

Eenmaal in London,

We hebben eerst maar even een ontbijtje gehaald bij de Mac Donalds, aangezien die daar blijkbaar 24 uur open is. Een uurtje later besloten we richting Oxford street te lopen, omdat ons doel toch was om te shoppen! Geslaagd ben ik zeker! Maar de kerstsfeer heb ik gemist, ik had graag wat ballen voor in mijn boom gekocht of leuke kaarten maar dat konden we nergens vinden.

Ook de dierenwinkel ben ik nog nooit zo hard uitgelopen, ik kon net een rondje draaien met mijn armen gestrekt. Sorry Fennah voor jou geen souveniertje!

Rond een uur of 2 waren we eigenlijk wel uitgekeken en zijn we terug naar de opstapplaats gegaan, om te kijken of we hier in de buurt een hapje konden eten. Dat hapje eten kon wel! Maar wel snel, en dan je plek weer afstaan. Echt ik heb me nog nooit zo opgejaagd gevoeld in een restaurant. Na 2 restaurants waren we dat ook wel weer zat en zijn we bij de ophaal plek gaan staan. Een korte 2,5 uur laten kwam onze bus (te laat) ons weer ophalen.

Hier kregen we ook door dat we eigenlijk bijna geen foto’s hebben gemaakt, dus vandaar de karige kiekjes!

De terug weg verliep eigenlijk hetzelfde als de heenweg alleen heb ik iets meer kunnen slapen, wat geen overbodige luxe was!

Op de boot

kortom, voor het geld wat ik heb betaald was het allemaal prima voor elkaar. Wel ben ik erachter gekomen dat London echt geen stad voor mij is, en dat ik veel liever in wat buitenwijken rond wandel. Ook ga ik niet gouw weer een bus reis doen. Ik had erg weinig ruimte en dat is nog altijd te merken in mijn knieƫn.

Ben jij wel eens in London geweest? Of ben je nog van plan te gaan? Laat het even weten in een reactie!